Kreativitet og ideudvikling

Design kommer af det engelske At tegne, plan eller formgivning. Eller det latinske Designare “Aftegne, gøre udkast eller planlægge” Betydning: Det er at formgive brugsgenstande. fx tøj, møbler eller biler.

Definer Problemet
Sørg for at der er fuldkommen klarhed over opgaven går ud på. Både for dig selv og din underbevidsthed. Det e rnemlig problemet der er hele udgangspunktet i opgaven.

Inkubation
Den tid der går fra, at du er bevidst om problemet og til den til hvor din underbevidsthed finder en løsning.


mig





Valentin og Morten

Krydsmetoden

Krydsmetoden er en enkel metode der hjælper dig til at kombinere to kendte ting og derved skabe noget nyt.

Step 1: Vælg to emner du ønsker kommunikeret.
Step 2: Nedskriv de to ideer i to rækker
Step 3: Nedskriv en masse ord der repræsenterer de enkelte emner
Sted 4: Her får du en masse mærkelige løsninger men med garanti også nogle brugbare




Valentin og Morten

Omvendt brainstorm

Teknikken går ud på at man først prøver at producere en masse negative ideer. De ideer prøver man så at vende om til noget positivt.

Trin 1: Formuler et forandringsønske
Trin 2: Tøm hjernen for dårlige ideer
Trin 3: Skriv og placer post-its/ord
Trin 4: Find de dårligste idéer
Trin 5: Find løsninger

læs evt denne pdf


Highlights fra skole opholdet

En af mine store passioner er, at komme helt tæt på og se tingene fra en ny side end den oplagte





Opgave 01 - Kampange logo

Design et kampange logo til sikkerhsstyrelsen


Opgave beskrivelse
Fremlæggelse
Produkt


Opgave 02 - Romance kit

Fremstille et rough til en magasinannonce


Opgave beskrivelse
Fremlæggelse
Produkt


Opgave 03 - Tyggegummi

Træk et motiv og løs et problem


Opgave beskrivelse
Fremlæggelse
Produkt


Opgave 04 - Finale

Finde frem til et nyt navn og identitet til kattemad produktserie


Opgave beskrivelse
Fremlæggelse
Produkt